• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändring av Ränta brev

Karlsson24

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
44
Poäng
146
Var det efter sista datum som du skickade in deklarationen på nytt då?
Det var 2018. Jag deklarerade i mars, fick ändring i maj där det stod att det kommit in ändringar och att om jag inte hade några invändningar behövde jag inte göra något. Sen blev det utbetalt i början på juni. På den tiden fick man det tidigast i början av juni
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det här känns definitivt som en medveten handling från Veritys sida.
Även jag har fått en ändring av dem, inskickad idag (4/4): exakt samma summor är först borttagna, därefter tillagda.

Sk-rmbild-2024-04-04-113450.png



....vad håller de på med? Vad är syftet?

Sitter i kö till Skatteverket jag också av ren nyfikenhet, bara för att höra vad jag får för svar från dem, men har låtit bli att skicka in deklarationen på nytt efter att ha läst i tråden.

Blir en mentalt tuff vecka att se vad utfallet av det här blir....gaaaaah
Vad skulle syftet med en sådan handling vara?
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Samma här ...
... 4 st ändringar från Verity international och ändringen bestod av ... ingenting. Dvs det var exakt samma uppgifter. Ändringen skedde idag - 20240404.

I brev till Min Myndighetspost stod det att "Om uppgiften stämmer behöver du inte göra någonting. Då beskattar vi dig i enlighet
med den. Beslutet kommer att framgå av ditt slutskattebesked.
"
Och då tänker inte jag göra någonting trots att det står på skatteverkets sida "Det finns ändringar i din deklaration som inte skickats in.". Gör jag någonting misstänker jag att jag med all säkerhet "sorteras om" till högen som får sin retur på skatten i juni.
Jag avser sitta still i båten. Men vore ju för jäkla surt att inte få mina pengar nästa vecka som jag planerat.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Verity verkar ha krånglat med fleras uppgifter. Min man har fört diskussion med Sergel angående ränteuppgifterna från Verity sedan han fick deklarationen då det var helt fel uppgifter.
 

Hipij

Medlem
Poäng: 132
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
43
Poäng
132
Samma här ...
... 4 st ändringar från Verity international och ändringen bestod av ... ingenting. Dvs det var exakt samma uppgifter. Ändringen skedde idag - 20240404.

I brev till Min Myndighetspost stod det att "Om uppgiften stämmer behöver du inte göra någonting. Då beskattar vi dig i enlighet
med den. Beslutet kommer att framgå av ditt slutskattebesked.
"
Och då tänker inte jag göra någonting trots att det står på skatteverkets sida "Det finns ändringar i din deklaration som inte skickats in.". Gör jag någonting misstänker jag att jag med all säkerhet "sorteras om" till högen som får sin retur på skatten i juni.
Jag avser sitta still i båten. Men vore ju för jäkla surt att inte få mina pengar nästa vecka som jag planerat.
Fick samma. Loggade i på Skatteverket för att du det såg ut. Kunde skicka in igen. Fanns dok en liten info knapp att den inte alltid är aktuell. Utgå ifrån status under Mina Sidor. Där står det att jag har skickat in. Eftersom det inte finns någon ändring, det finns kvitto på att jag skickat in. Så utgår jag ifrån att detta går igenom körning på lördag och att jag får mitt besked och pengar nästa vecka. Allt annat vore konstigt. Annars borde väl de inte skriva att jag inte behöver göra något. Det är väl ändå siffrorna som ska hänga ihop.
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Så om man gått in och godkänt åter igen idag 4/4 så får man inte pengarna i nästa vecka?! Låter ju helt galet då det inte är någon ändring alls ens och att det redan va godkänt tidigare och inskickat
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Äh, jag vet inte. De vinner ju inget på det, troligtvis bara jag som har en inre bild av att ledningen på Verity och dylika bolag består av ett gäng rövhattar...;-)
Tror det var en rätt bra analys
 

KalleSanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Ledningen på Verity sitter med i bolagsengagemang 43(!) st, nästan uteslutande inkassoverksamheter. Moderbolaget är Marginalen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp